Categories: Nutritie

BENEFICIILE OREZULUI !


S-ar putea să credeți că informațiile despre avantajele orezului nu sunt în concordanță cu mentalitatea  dvs. hardcore . Dar, după cum afirm ca un culturist sănătos este un culturist functional,  trebuie să fim atenți la aceste motive .


1) Administrarea  pe termen lung îmbunătățește nivelul zahărului din sânge

Suntem în mijlocul unei epidemii de obezitate și diabet zaharat, cauzată în principal de inactivitatea fizică și dieta săracă. Avem nevoie de soluții simple pentru a întoarce fluxul. Cercetătorii coreeni, într-un studiu pe șoareci, au arătat că consumul de orez (50% din consumul caloric) a dus la scăderea greutății corporale, a zahărului din sânge, a insulinei și a leptinei comparativ cu animalele consumatoare de dietă bogată în grăsimi. Orezul a îmbunătățit reglarea zahărului din sânge prin activarea unei căi metabolice cu energie înaltă (AMPK) și a unui transportator de zahăr celular (GLUT4). Nu se știe dacă aceste rezultate se aplică oamenilor. (Nutrition, 30: 920-927, 2014.)


2) Beneficii majore pentru sănătate

 Orezul sălbatic este o hrană populară în Asia de Est și câștigă un loc în Statele Unite. Este bogat în vitamine, minerale, proteine, amidon, fibre și antioxidanți. Administrația americană pentru alimente și medicamente (FDA) o recunoaște ca pe un întreg. O revizuire a literaturii de către oamenii de știință de la Universitatea din Manitoba din Canada a concluzionat că orezul sălbatic, consumat ca parte a unei alimentații sănătoase, contribuie la sănătate prin furnizarea de antioxidanți, reducerea grăsimilor din sânge și furnizarea unei surse bune de fibre. Orezul sălbatic are o capacitate antioxidantă mai mare decât aceeași cantitate de orez alb. În studiile pe animale, consumul pe termen lung de orez sălbatic a redus riscul bolilor cardiovasculare. Orezul sălbatic este o mâncare sănătoasă pentru inimă. (Nutrition Reviews, 72: 227-236, 2014)

3) Nu are legatura cu problemele cardiace

 Japonia are cea mai scăzută rată a bolilor cardiace din lume, iar orezul este o bază a dietei japoneze. Orezul, cu toate acestea, este un aliment cu indice glicemic ridicat, care determină creșteri rapide ale zahărului din sânge. Studiile americane au găsit o legătură între obezitate, diabetul de tip 2 și consumul de alimente cu indice glicemic ridicat. Un studiu realizat de Universitatea din Osaka din Japonia a constatat că consumul de orez nu era legat de incidența atacurilor de cord, de accident vascular cerebral sau de decese legate de inimă. Rezultatele au fost coerente între bărbați și femei și nu au fost influențate de indicele de masă corporală (IMC, un indicator al proporției de greutate la înălțime). Aceste rezultate nu se aplică persoanelor care trăiesc în Statele Unite. (Jurnalul American de Nutriție Clinică, 100: 199-207, 2014)


4) Previne rezistența la insulină

Consumul de diete bogate în grăsimi si carbohidrati simpli favorizează rezistența la insulină, ceea ce reprezintă o perturbare a metabolismului zahărului din sânge. Un studiu coreean pe șoareci a constatat că aportul de orez îmbunătățește sensibilitatea la insulină și împiedică rezistența la insulină la animalele hrănite cu o dietă bogată în grăsimi. Orezul a crescut nivelurile de transportatori de glucoză în mușchii scheletici. Orezul este un aliment cu indice glicemic ridicat, ceea ce înseamnă că crește glicemia rapid. Acest studiu arată importanța luării în considerare a multor elemente din dietă atunci când evaluează efectele sale asupra metabolismului și sănătății. (Nutriție, 30: 920-927, 2014)


5) Orezul brun împiedică distrugerea proteinelor

 Cel puțin jumătate din toate boabele pe care le consumați ar trebui să fie cereale integrale – potrivit Departamentului Agriculturii al Statelor Unite (USDA), care este responsabil pentru recomandările dietetice. Admisia de cereale recomandată variază în funcție de vârstă, sex și activitate fizică. Exemplele de boabe integrale includ făină de grâu integral, grâu cracat, fulgi de ovăz, făină integrală de porumb și orez brun. Boabele rafinate includ făină albă, făină de porumb falsificată, pâine albă și orez alb. De ce sunt bune boabe intregi pentru tine? Dietele bogate în boabe integrale reduc riscul bolilor și furnizează fibre dietetice și o varietate de micronutrienți. Cercetătorii elvețieni au descoperit că dietele bogate în cereale integrale au redus distrugerea  proteinelor și au promovat oxidarea grăsimilor și metabolismul intestinal al microbilor. Cerealele integrale sunt bune pentru culturisti. (Journal of Nutrition, 143: 766-773, 2013)

Sunt BITANU-ALEXANDRU si cunostintele sunt puterea mea iar puterea mea sunt cunostintele ! Eu nu am o parere ,eu spun doar ce spune stiinta !

Referinte:

1 – (Nutrition, published 10, 2014.)

2 – (Nutrition Reviews, 72:227-236, 2014)

3 – (American Journal of Clinical Nutrition, 100: 199-207, 2014)

4 – (Nutrition, 30: 920-927, 2014)

5 – (Journal of Nutrition, 143: 766-773, 2013) 

Bitanu-Alexandru

Recent Posts

MITURI DESPRE GENUFLEXIUNI

Mitul 1: Genuflexiunile cu bara în față și cele cu bara sus pe spate activează…

8 ore ago

ÎMBĂTRÂNIREA SI MASA MUSCULARĂ

Pe măsură ce îmbătrânim, pierdem masă musculară și forță. Această slăbire asociată cu înaintarea în…

4 zile ago

BETA-ALANINĂ

Tocmai ai luat o porție dublă din noul tău pre-workout și acum simți că pielea…

o săptămână ago

ACTIVARE MUSCULARĂ

Conexiunea minte-mușchi este un concept provenit din lumea culturismului care și-a făcut loc și în…

2 săptămâni ago

CAFEINĂ & CREATINĂ: NU PUTEM SĂ NE ÎNȚELEGEM CU TOȚII?

Cafeina este cel mai frecvent drog folosit în mod abuziv din istorie. Creatina este probabil…

3 săptămâni ago

STUDII NOI PENTRU A TE AJUTA SĂ CONSTRUIEȘTI MUȘCHI

Studiul #1 este o meta-analiză a 9 studii care au analizat efectul vitezei cu care…

4 săptămâni ago